Hamba yang lemah

Najiiha Ainis


Assalamualaikum..Nama diberi oleh ummi dan walid ialah Wan Nurnajiiha Ainis bt Wan Ab Aziz.Dilahirkan pada tanggal 24 Februari 1997 , Berusaha meraih redha Ilahi . Bercita cita untuk mnjadi seorang hamba yang bertaqwa , anak yang solehah , penuntut yg brtggjwb , sahabat yang amanah , isteri yg taat.Bermastautin di Kemaman,Terengganu . Semoga aku istiqamah dlm beribadat dan dlm mlksanakan sunnahnya.. Al-Fatihah atas dosa yang telah bk dilakukan.. Jazakallah khairan khatira :)

Story Mory Bicara Cinta Sahabat Tuan Punya Blog




Basecode : T E A
Template : Zahra
Owner : Your Name

Bicara Kotak kecil
Assalamualaikum w.b.t

CINTA.... kadang kala tatkala anak kecil berbicara soal cinta, lalu mengatakan 'cinta? bnde tu?' Ada yang mengerti soal cinta namun ad ugak anak bertocang tidak mngerti apa itu cinta..

CINTA.. apabila di soal kepada remaja yg umurnya baru sementah jagung 'aku tgh kapel skrg, smlm kluar tgk wyg, bla bla bla'

tapi.. Pada ainis,, cinta itu buta sehingga aku lgsung mnjdi buta dlm mmbezakan apa itu dosa, apa itu haram,, walaupn pada  hakikatnya aku tahu apakah itu.. Ya Allah,, cinta bt aku leka,, ak tidak mengenali bayang bayang ku sendiri,,, apa wuud apa sudh mati.. rohku? di manakah rohku? pasti rohku pernh suatu dahulu amat kehausan ... kelaparan mmnta aku mmbri mknn, namun,, di mnakah aku saat itu..

Ya Allah..
mengapa harus ku lalui semua ini..
aku tdk betah..
dgn usiaku msh smuda ini..
trllu byk prkara yang aku rasakan...

ku akui ya Tuhan...
aku seorang manusia.. yg tdk prng auh dr dosa, malah, saat ku berlari mngglk dosa itu, ia seakn seakan muncul di benak ku, mmbtkn aku berani mengimbau kenangan lalu..

Ya Allah, ampunkan aku... ampunkan aku karna lalai dlm mngjr redhaMu, aku brptus asa dlm mngjr cntamu,, aku mlupkn kkshMu Ya Rasulullah.. ampunkan aku..

Aku sadar ya Allah..
diri ini tdk lh sesmpurna Nabi Muhammad SAW,
Diri ini uga tdklh secekal Sumayyah..
diri ini tdklh sprt Saidina Ali..
sprti manakah diri ini di mataMu Ya Allah..
Hina sungguh diri ini.. sehinnga aku merasakan tiada tmpt utk aku di syurga Mu.. :(

Ya Allah,, aku kini mngr Mu kmbali,, kurniaknlh kpd aku petunuk dn hidayat drpdMu, kau tbhknlah hatiku.. kau bersihkan segala kekotoran aku.. kau succikanlah hti aku kmbli.. ssghnyaa engkaulah yg maha Pemurah lg Maha penyayang

0 Comment(s)

Older Post